Przepisy

Pieczona kaczka z jabłkami

Pieczona kaczka z jabłkami ...

11 października 2018
Drożdżówki z grzybami i serem

Drożdżówki z grzybami i ...

11 października 2018
Kiełbasa słoikowa

Kiełbasa słoikowa...

11 października 2018

Ser mozzarella w oleju ...

26 września 2018
Łosoś pieczony z makaronem razowym

Łosoś pieczony z ...

26 września 2018

Zobacz więcej

Polska Mapa Kiełbasy
Kiełbasopedia
Zakupy

Kiszonki

02.08.2018 | kategoria: Artykuły, Ciekawostki

KiszonkiMiesiące lipiec i sierpień to sezon ogórkowy! I w tym wypadku wcale nie chodzi o zwolnienie biegu życia politycznego, małą atrakcyjność programów telewizyjnych, ani że to jest czas urlopów i generalnie niewiele się dzieje w sferach życia społecznego. Tym razem chodzi mi o prawdziwe ogórki. Takie pyszne, małe, zielone jędrne i chrupiące, które idealnie nadają się na przetwory. Można je zakisić na zimę, zakonserwować w occie, zrobić pikle lub po prostu nastawić ogórki na małosolne. Dziś mam dla Was bardzo oryginalny przepis na ogórki małosolne z dodatkiem świeżego imbiru, kolendry i płatków chili, które w smaku przypominają bardzo modne ostatnio kimchi. Kimchi to tradycyjne danie kuchni koreańskiej składające się z fermentowanych lub kiszonych warzyw. Zazwyczaj jest to kapusta pekińska, rzepa albo ogórek, ale można też przygotować z innych warzyw. Większość kimchi ma ostry smak z powodu użycia proszku z papryczek chili.

Zanim przejdę do podania Wam przepisu na kiszone ogórki chciałam tylko wspomnieć o bardzo ważnej roli kiszonek w naszej codziennej diecie. Kiszenie to nic innego jak proces fermentacji prowadzony przez bakterie fermentacji mlekowej. Są to zdrowe bakterie, które znajdują się w produktach mlecznych, takich jak kwaśne mleko, jogurt czy kefir, ale ich naturalny środowiskiem są także rośliny (warzywa i owoce), a co z tym idzie tak zwane kiszonki. Warto pamiętać, że produkty fermentowane są lekkostrawne i łatwo przyswajalne. Zawierają żywe kultury bakterii wytwarzające kwas mlekowy, korzystnie działające na układ immunologiczny. Zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów, cukrzycy i otyłości. Stymulują odnowę flory bakteryjnej, zwiększają przyswajalność wapnia żelaza i zawierają błonnik. Podwyższają poziom witamin z grupy B w organizmie i dostarczają takich witamin jak A,C E, K i PP.

Co można kisić? Oczywiście najbardziej popularne produkty, to kapusta i ogórki. Ale pyszne są też kiszone rzodkiewki, pomidory, kalafior, marchewka, cebula, grzyby, czosnek, czy botwina. Wszystkie te produkty fermentuje się dokładnie tak samo, jak ogórki, więc nie bójcie się spróbować zrobić różnych warzywnych kiszonek w domu.

A teraz, kiedy już wiecie jak zdrowe i przydatne dla naszego organizmu są fermentowane produkty zapraszam po przepis na pyszne małosolne ogórki z orientalną nutką, czyli kimchi. Jeśli ogórki zostawicie dłużej w słoiku, pięknie się ukiszą i powstaną kiszone ogórki kimchi.

Agata Witowska

Zobacz przepis: Ogórki małosolne kimchi

 

Przeczytaj również inne artykuły


Reklama

reklama reklama reklama